bladlogomettekst2 

Yoga Flow (vloeiende bewegingen)

Maak kennis met Flow Yoga
Yoga waarbij op het ritme van de ademhaling de ene houding vloeiend in de andere overgaat.
De zittende, staande en liggende houdingen (asana’s) volgen elkaar onbelemmerd op.
We integreren ook achteroverbuigingen en omgekeerde houdingen.
Dit maakt je rug soepel en het verbetert je coördinatie.

Tools

Voor deze oefeningen maken we gebruik van tools (strip en vilten mat).
Door het gebruik van deze unieke tools krijg je meer inzicht waar en hoe de bewegingen en houdingen in het lichaam starten. Je leert dus nog beter contact maken met je lichaam en je ademhaling.

Dan volgt de serie in een heel rustig tempo. De focus ligt nu op de correcte uitvoering van de oefening met aandachtspunten vanuit Critical Alignment.
Vervolgens wordt de serie iets sneller herhaald.

Elke maand is er een nieuwe “Flow” in de Asana's, zo heb je de mogelijkheid om de oefeningen te leren kennen en de vloeiendheid van de bewegingen te ervaren.
Je moet met andere woorden steeds minder nadenken tijdens de bewegingen. Daardoor kan de focus wat naar jezelf verschuiven en leer je nog meer van de bewegingsvrijheid te genieten.

Geen ervaring nodg.

Je hebt geen ervaring met yoga nodig om deze serie mee te doen.
Ben je wèl al met yoga vertrouwd? Dan ga je zeker Vinyasa elementen herkennen, maar dan op basis van CAY (Critical Alignment Yoga)

Zeven voordelen van Yoga (en er zijn er nog veel meer) :
1: Ontwikkeling van het lichaamsbewustzijn.
2: Verkennen/voelen van je wervelkolom.
3: Leren loslaten van spanning.
4: Verbeteren van je ademhaling.
5: Gericht leren bewegen.
6: Opbouwen van herwonnen kracht en souplesse.
7: Verminderen van stress.